4.514 millóns de euros para Educación

Sen dúbida unha gran noticia o anuncio realizado pola ministra de Educación, Isabel Celaá, de que 4.514 millóns de euros do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia vaian destinados ao noso Sistema Educativo. Neste caso non engado nada e limítome a deixar a nota publicada dende o propio ministerio que creo que explica perfectamente o destino destes fondos.

  • A ministra de Educación e Formación Profesional reuniuse cos conselleiros do ramo na cuarta reunión da Conferencia Sectorial de Educación dende o inicio do curso escolar
  • As actuacións do Plan, que se desenvolverán principalmente a través de programas de cooperación territorial, prevén destinar 1.900 millóns á modernización da Formación Profesional, 1.496 millóns en dixitalización e 1.118 millóns a previr o abandono escolar temperán e mellorar os resultados educativos
  • Entre os temas tratados abordáronse os traballos de desenvolvemento da LOMLOE, en particular os relativos á elaboración de novas normas de ordenación académica e dos currículos das diferentes etapas educativas
  • Tamén se fixo balance da situación epidemiolóxica nos centros educativos tras as vacacións de Nadal: o 98,63 % das aulas funciona con normalidade

A ministra de Educación e Formación Profesional, Isabel Celaá, presidiu hoxe a cuarta Conferencia Sectorial de Educación dende o inicio do actual curso escolar. Na reunión, compartiu cos conselleiros das Comunidades Autónomas as prioridades do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia no ámbito da Educación, abordou os desenvolvementos da LOMLOE e analizou a situación da pandemia nos centros escolares no inicio do segundo trimestre.

O desenvolvemento do coñecemento é o eixo transversal do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, que o Goberno traballa en interlocución coa Comisión Europea, lembrou a ministra durante o encontro. O seu obxectivo é avanzar na transformación económica a través da transición ecolóxica e a transición dixital.

Os fondos do Plan permitirán impulsar o proceso de modernización e transformación do sistema educativo que está a liderar o Ministerio con iniciativas que se desenvolverán principalmente, no ámbito da cogobernanza, a través de programas de cooperación territorial coas Comunidades Autónomas. As tres prioridades de investimento do Ministerio reflectidas no plan son a dixitalización, a Formación Profesional e a modernización do sistema educativo con equidade.

“España ten unha oportunidade única con este Plan, e a reforma e modernización do sistema educativo será protagonista principal da que, entre todos, temos que converter nunha historia de éxito”, sinalou Isabel Celaá.

O investimento en dixitalización prevista ascende a 1.496 millóns de euros en tres anos. Inclúe 827 millóns de euros para a instalación de 236.318 Aulas Dixitais Interactivas que permitirán combinar o ensino presencial co ensino a distancia; 291,58 millóns para a formación en competencia dixital de case 725.000 docentes; 150 millóns de euros para a adquisición de 250.000 dispositivos móbiles destinados aos estudantes máis vulnerables; 84 millóns na creación da Rede de Centros Nacionais de Capacitación dixital e 110 millóns no Plan de Formación Profesional Dixital.

Impulso á modernización da Formación Profesional

Por outra banda, o Plan supón un impulso ao obxectivo do Ministerio de modernizar e consolidar a Formación Profesional, tal e como queda recollido no Plan de Modernización da Formación Profesional 2020-2023, actualmente en pleno desenvolvemento. Nos próximos meses, ademais, levará a Consello de Ministros o texto da nova Lei de Ordenación do Sistema único de Formación Profesional, que unificará a FP do sistema educativo e a FP para o emprego.

Neste ámbito, o Plan de Recuperación inclúe 10 liñas de investimentos que ascenden a 1.900 millóns de euros. Entre elas, destinaranse 724,6 millóns de euros ao recoñecemento e a acreditación das competencias básicas e profesionais adquiridas a través da experiencia laboral de máis de 3 millóns de persoas; 518,8 millóns á conversión do 10% dos ciclos formativos de Grao Medio e Grao Superior en bilingües; 254 millóns á creación de 135.466 novas prazas de FP; 200 millóns á creación dunha rede de 50 centros de excelencia; case 92 millóns no desenvolvemento dunha oferta modular en empresas para uns 375.000 traballadores e uns 2,5 millóns á formación de 25.281 docentes de FP en dixitalización aplicada aos sectores produtivos.

O Plan prevé tamén catro investimentos do ámbito da FP para o emprego: 49 millóns para cursos de actualización en once sectores de FP identificados como estratéxicos; outros 49 millóns de euros para cursos para ocupados e desempregados en materia de sustentabilidade; 41,22 millóns para cursos ligados a unidades de competencia do Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionais en zonas de risco de despoboamento e 36,75 millóns para cursos de formación asociados ao coidado das persoas do sistema nacional.

Mellorar a equidad do sistema educativo

En canto ás actuacións referentes á modernización do sistema educativo con equidade, o investimento total ascende a 1.118 millóns de euros. Repártese da seguinte forma: 671 millóns servirán para a creación de 65.000 prazas do primeiro ciclo de Educación Infantil de titularidade pública; 320 millóns para a implantación do Programa de Orientación, Avance e Enriquecemento Educativo #PROA+ en máis de 3.000 centros de especial complexidade educativa; e 124 millóns para a creación de 1.460 Unidades de Acompañamento e Orientación Persoal e Familiar do alumnado vulnerable.

“Mellorar a equidade do noso sistema educativo supón previr e reducir o abandono escolar prematuro e promover o éxito educativo de todo o alumnado, en particular do que ten máis dificultades. Este é un obxectivo de país. Temos que conseguir que polo menos o 90% dos mozos terminen a educación obrigatoria e permanezan no sistema educativo para obter unha titulación profesionalizante”, destacou a ministra.

Desenvolvemento dun novo currículo máis competencial

Por outra banda, a ministra e os conselleiros abordaron o desenvolvemento da LOMLOE, en particular a elaboración das novas normas de ordenación académica das diferentes etapas e dos seus respectivos currículos. O obxectivo é revisar os métodos pedagóxicos, os modelos de organización escolar e desenvolver un currículo menos enciclopédico e máis competencial. Con este propósito iniciaranse proximamente as reunións da Comisión de Ordenación Académica da Conferencia Sectorial, con representantes das Comunidades Autónomas, así como dos grupos de traballo que resulten necesarios. A nova ordenación debería empezar a aplicarse no curso 2022-2023.

A reunión sectorial foi tamén a ocasión para facer balance da situación epidemiolóxica nos centros educativos, coincidindo co inicio do segundo semestre. A pesar do contexto actual complicado, cunha terceira onda de contagios, a situación nos centros educativos segue sendo de contención. Segundo os últimos datos proporcionados polas CCAA, o 98,63% das aulas estaba a funcionar con normalidade e só 32 centros educativos, o 0,11% do total de establecementos escolares, estaban cerrados.

A pesar de todo, a ministra reiterou a necesidade de non baixar a garda e agradeceu aos conselleiros e a toda a comunidade educativa os seus esforzos por manter os centros educativos abertos.

Grazas por compartilo nas túas redes:

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *